Massaaaaage

16 februari 2012 - Bangkok, Thailand

Gedrogeerd door een stevige slaappil - altijd handig, voor je pillenvoorraad, zo'n dokter Rudy aan je zijde - komen we de acht uur zittend slapen redelijk goed door. Als we rond zes uur wakker worden, hebben we nog mooi de tijd om drie op een rij te spelen op de pc in de stelleuningen voor ons. We landen op tijd, rond half negen in Bangkok. Slaperig dolen we rond op the airport. Blijkt dat ik de helft van mijn immigratie- kaart nog in moet vullen. Suffig vul ik alles in, totmdrie keer toe krijg ik de kaart terug. Moet ik nog iets invullen. De dame blijft vriendelijk, maar zucht opgelucht als ze klaar is met mij.
Het taxi systeem is bijzonder klantvriendelijk, althans, als je er gebruik van wilt maken. Je koopt gewoon een ticket in de vertrekhal, de chauffeur wordt gebeld et voila. Onze man geeft ons om te beginnen een Valentijnschocolaatje, onze dag kan niet meer stuk. Onderweg kijken we goed om ons heen, vergeten de slaap. Zien in de verte de stad opdoemen, veel, heel veel hoogbouw. De snelweg is breed, vierbaans en niet vol. We karren lekker door. Zien de eerste tempeltjes en kleine gouden Bhoeddhabeelden langs de weg.
Pas als we er zijn en uitstappen, voelen we de warme deken echt. Het is bijzonder heet, vertelt de taxichauffeur. Zo'n 35 graden. In het hotel installeren we ons in onze mooie kamer op vijftien hoog. We zitten in het Furama hotel in het businesscenter en het isnhier heerlijk levendig. Al snel gaan we naar buiten, waar we worden opgewacht door een aantal taxi-drivers. We vallen voorn Tom, een goedlachse vaderlijke man. Hij tuft ons naar de Chinese wijk, maar niet voordat we op zijn verzoek naar de tailor gaan. Een zakelijke connectie van hem, daar is hij eerlijk in. Net als alle andere toeristen die hier door de kornuiten van Tom naar toe zijn gebracht, kijken we strak voor ons uit met een blik van: we komen hier alleen maar even kijken en dan weer wegwezen. Maar vergeet het maar! In no time wordt bij Ruut de inside- legs gemeten en tekent hij voor een maatpak en vier overhemden. Hij is er blij mee en de tailor ook. Morgen is alles klaar, belooft hij. Daarna stappen we weer in bij Tom die nu nog meer van ons houdt. Hij brengt ons naar de Chinese wijk. We genieten enorm van de donkere straatjes, de eettentjes, de handel op straat. Slorpen een bak warme tofu-melk met witte bonen leeg en eten iets verderop verse geroosterde gamba's. Drinken een Thais biertje en laten ons weer oppikken door Tom.
Terug in het hotel doen we even een tuk en badderen. Grappig, die glazen wanden rond de badkamer. Ze ker als je kamergenoot lekker op de wc zit. Erotiserend hoor. Maar goed, dat warmt ons alvast op voor de Thaise massage, want ja, hoe vaak we overdag als toegelispeld zijn : you want thais massage....'. Nu gaan we er voor. Eerst eten we nog een klein spicey hapje om daana een massagesalon te betreden. Tot mijn verbazing kiest Ruut ineens niet voor een voetmassage, maar voor een Thai massage. Okay, tot zo dan, zeg ik verbaasd als ik hem met een bloedmooie dame de trap zie beklimmen. Mijn masseuse is trouwens ook al zo mooi en vreselijk verliefd. Als een krolse poes kijkt ze steeds naar buiten -hij werkt vast aan de overkant, denk ik - als haar mobieltje gaat, duwt ze die tussen schouder en oor en miauwt minutenlang tegen een bronstige jongeman, hoor ik. Af en toe werpt ze mij blikken toe die eigenlijk voor hem bedoeld zijn en ik kan me zijn lage tonen goed voorstellen. Ineens komt een mooie jongeman binnen, de baas, zie ik meteen en hop, uit gaat haar mobiel. Ze werpt me ondeugende samenzweerderige blikken toe nu, maar eerlijk is eerlijk, tijdens haar amoureuze gesprekje masseerde ze prima door. Onderwijl vraag ik me af hoe het de man boven vergaat. Ik zie zoveel heren met blosjes weer naar buiten gaan, alleen maar heren...... Na zo'n drie kwartier is mijn poezelige masseuse klaar met mijn voetjes en als toetje krijg ik nog een stevige nek - en rugmassage, zalig gewoon. Nu voel ik toch dat ik de nacht zitslapend door heb gebracht. Die kabels in mijn nek staan strakgespannen. Ze timmert en bonkt er pittig op los en wrijft mijn haardos flink door elkaar. Dan is het over en ik krijg een kopje hete thee. Ik zit net bij te komen als Ruut naar beneden stapt met zijn masseuse voor xich uit. Enthousiast beginnen we elkaar over onze massages te vertellen. He, ik kreeg nog een heerlijk toetje, zeg ik. Na mijn voetmassage ook nog nek, schouders en rug. Nou, ik kreeg anders ook nog een lekker toetje aangeboden. Oh ja? Vraag ik, terwijl ik mijn benen intrek om een ouder heertje met een verzadigde blik door te Laten. En, vraag ik lacherig, en, heb je het aanvaard? Nou, nee, zegt hij en kijkt spijtig naar de man die nu met 'zijn' masseuse naar boven gaat. You don't like, vroeg ze me, vertelt hij. De baas laat ons even later met alle egards uit, dat doet hij voor de andere klanten niet, heb ik gezien. Hij vindt ons vast een schattig stelletje, zeg ik. En we nemen nog maar een ijsje om af te koelen.